04 jul. Prades obté el segell de Pobles amb Encant
És el primer municipi de la província de Tarragona que obté aquest segell de l’Agencia Catalana de Turisme
El municipi de Prades al Baix Camp ha obtingut el segell de pobles amb encant atorgat per l’Agencia Catalana de Turisme. Prades ja apareix a la web de l’ACT amb segell de “pobles amb encant” i també com a “Natura i Muntanya en Família”. Aquest últim, segell de destinació de turisme familiar, es va obtenir el 2014.
Actualment pocs pobles a Catalunya tenen aquest segell: Peratallada, Rupit, Calella de Palafrugell, Montsonís, Mura, Castellar de n’Hug, Taüll i Prades. Prades esdevé doncs el primer municipi de la província de Tarragona en obtenir aquest segell.
Al mes de maig van visitar el municipi tècnics de l’ACT per valorar si es complien els requisits per formar part del programa. Aquest segell, tal i com s’indica a la web, s’adreça a pobles amb un atractiu o bellesa especial, en el seu conjunt, que captivin i enamorin el visitant i que ve donat precisament per la conjunció d’aspectes i elements arquitectònics, urbanístics, patrimonials, mediambientals i turístics. Finalment doncs, el passat 13 de juny es va aprovar la candidatura de Prades com a “Poble amb Encant” i a finals d’any es farà la cerimònia d’entrega del distintiu a tots els pobles adherits.
A Prades destaquen els diferents elements patrimonials que la fan tan singular amb vestigis d’un passat medieval a més del color rogenc de la pedra amb la qual molts dels seus edificis han estat construïts i que li dóna el sobrenom de Vila Vermella. El poble conserva restes d’un castell i restes de muralla medieval, dels quals destaca una torre quadrada, els portals i un arc gòtic. La Vila va ser catalogada com a Bé d’Interès Cultural l’any 1993, pel seu conjunt Històric i va obtenir el distintiu de 3 flors de les Viles Florides. També cal destacar l’entorn natural ja que quasi la totalitat del terme de Prades es veu afectat pel PEIN (Pla d’Espais d’Interès Natural).
Tenir el segell implica poder participar en accions de promoció de l’ACT com l’Any del Turisme Cultural 2018, visites per part de periodistes i touroperadors, presencia en fires especialitzades, visibilitat en canals de promoció online i publicacions específiques.