Prades acull l’exposició de més de 400 fotografies antigues: Bodes, Batejos i Comunions

Cada any l’associació cultural Tamborinos de Prades fa un recull fotogràfic de diferents temàtiques

Enguany l’associació cultural Els Tamborinos ha treballat per recollir 479 fotografies antigues de bodes, batejos i comunions de la vila de Prades, algunes de fins a quatre generacions. Una de les primeres fotografies data del 1887 i aquestes han estat cedides a l’associació per part d’habitants de la vila. L’exposició estarà oberta al públic a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Prades fins el 18 d’agost de 19h a 21h en dies laborables i de 12h a 14h i de 19h a 21h el cap de setmana.

Els visitants de la Vila Vermella que es passegin pel poble, podran gaudir també de fotografies antigues penjades pels carrers d’habitants del poble amb la seva història que conformen una exposició permanent des de l’any passat. L’any 2020 està previst ampliar la mostra.

17 anys de feina en exposicions i reculls de 4.000 fotografies

L’associació cultural Els Tamborinos, que es va crear l’any 2003, fa una exposició fotogràfica cada any de diferents temàtiques del poble. Amb el temps, han creat un gran arxiu d’unes 4.000 fotografies i han recuperat documentació de la memòria històrica del poble. L’Associació té com a objectiu la recuperació d’imatges fotogràfiques que formen part de la història més recent de Prades (des de l’origen de la fotografia fins als anys 70) i la seva documentació. Els reculls fotogràfics de les exposicions d’altres anys es poden consultar a la biblioteca municipal del poble.

‘Els Tamborinos’ està format per membres tant de Prades como estiuejants de ciutats com Tarragona i Reus: Esther Massó (presidenta de l’associació), Eugeni Coll, Rosa Mateo, Josep Maria Mateo, Francesc Anglès, Mario Mariné, Anna Massó, Salvador Pons i Francesc Olesti. La recollida de fotografies implica una gran dedicació per part dels membres de l’associació com és el cas de Francesc Anglès “Sisquet Pinyó” perseguint als habitants del poble per a que cedeixin fotografies. L’associació agraeix enormement la col·laboració dels pradencs i pradenques.

La mateixa associació va publicar l’any passat el llibre “Prades desaparegut” dins la col·lecció Catalunya Desapareguda de l’Editorial Efadós. El llibre és una mostra fotogràfica de Prades i els seus habitants des de l’inici del segle XX fins a la primera dècada del 1970.

No sempre s’han fet les exposicions a Prades com és el cas de l’any 2017 en que la història de Prades va viatjar al tinglado T4 del Port de Tarragona amb la mostra ‘Prades i l’Exposició Internacional de Barcelona 1929’. Al Palau Bofarull de Reus, l’any 2014, també es va poder veure un recull de les fotos més representatives de 10 anys d’exposicions (2003-2013).